שיפוץ הבית או העסק ועיצובם מחדש נועד להפוך אותם ליותר פונקציונליים אך גם להרבה יותר אסתטיים ועדכניים. עיצוב פנים והום סטיילניג הם במידה רבה היבטים משלימים, שנועדו לחזק זה את זה. יחד עם זאת, לעיתים הדגש יהיה על עיצוב הפנים ולעיתים הדגש יהיה על ההום סטיילינג. הכל לפי צרכי הלקוח, על פי התקציב ולפעמים על פי לוח הזמנים שמוגדר לצורך השלמת העיצוב או הלבשת החלל מחדש.
עיצוב פנים והום סטיילינג ומה שביניהם
עיצוב פנים, על פי רוב, מתאר שדרוג מקיף יותר של חלל הפנים, בעסק, בבית או במשרד. העיצוב עשוי להתבצע תוך כדי שיפוץ מסיבי יותר או פחות, תוך שרטוט תוכניות, שכירת ספקים, עבודה עם כתב כמויות. הום סטיילינג, על פי רוב, מתרכז יותר בתהליך עיצובי, ללא שינוי דרמטי במבנה חלל הפנים. לרוב, לא מזיזים קירות, לא יוצרים חלונות או מבצעים שינויים פונקציונליים מהותיים. מדובר בהלבשה של החלל עם אקססוריז ועם פתרונות, שנותנים לו אופי אחר, זהות משודרגת, לפעמים ממש דיבור בשפה עיצובית שונה לחלוטין. כמובן שבמציאות לעיתים ישנו רצף בין עיצוב פנים לבין הום סטיילינג, כך שמאוד חשוב להגדיר את הצורך ולבנות תקציב, לפני שמתקדמים.
הום וסטיילינג – לא רק לבית
על פניו נדמה כי הום סטיילינג מתאר הלבשה של הבית או הדירה שלכם בלבוש חדש ומודרני, לצרכים ולהעדפות הנוכחיות שלכם. אכן, סטיילינג לבית, תוך שימוש בצבעים, בגופי תאורה, במרקמים, ברהיטים, בשטיחים, בווילונות, בפתרונות אחסון מיטלטלים ואקססוריז נוספים מבוקש כיום יותר מתמיד. אבל, תהליך דומה נדרש כיום במגוון עסקים. זאת מפני שלא רק בבית רוצים עיצוב עדכני, שמקנה הרגשה נוחה, עיצוב שמשפיע לטובה על התחושות, על מצב הרוח, על הנינוחות.
מאוד מקובל כיום לבצע סטיילינג לעסק, כאשר פותחים עסק חדש, כאשר ממתגים עסק קיים או רוצים למשוך קהל לקוחות חדש ובררני. סטיילינג עשוי לשפר עד מאוד את הפדיון, הוא מקנה חוויית קניה משופרת ונועד להקנות ללקוחות חווית אירוח או חוויה מרגשת אחרת, בהתאם לחזון העסק. סטיילינג למשרד חשוב לא פחות. נמצא כי עיצוב נכון של המשרד תורם לפריון העבודה, מקטין עזיבה, מושך את הלקוחות ועוזר לסגור עסקות באווירה מתאימה.